Miss Arizona
1988
Szereplők | Hanna Schygulla, Marcello Mastroianni, Zsótér Sándor |
Rendező | Sándor Pál |
Premier | 1989. január 21. |
Korhatár | Tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott. |
Időtartam | 2 óra |
Magyar nyelven, angol felirattal ※ in Hungarian with English subtitles
–––
A film, amelyben Hanna Schygulla és Marcello Mastroianni hódítja meg a pesti éjszakát. 1919, Budapest. Mici (Hanna Schygulla) férjét megölik a gyémántjai miatt. Gyerekével együtt Mici is menekülni kényszerül, a zenész Rozsnyai (Marcello Mastroianni) menti meg őket. Együtt szöknek Olaszországba, hogy aztán sok évvel később, immár nagy vagyon birtokában térjenek vissza Budapestre. Megnyitják az Arizona mulatót, amely hamarosan a társasági élet központjává, bárók és miniszterek, konzulok és kémek törzshelyévé válik. Sándor Pál tizedik nagyjátékfilmjét is a rá jellemző virtuóz atmoszférateremtő készséggel forgatta – ezúttal két világhírű színésszel egészítve ki a nívós hazai alkotógárdát.
–––
The film in which Hanna Schygulla and Marcello Mastroianni conquer Pest nightlife. 1919, Budapest. The husband of Mici (Hanna Schygulla) is murdered for his diamonds. Mici is forced to flee with her child and musician Rozsnyai (Marcello Mastroianni) saves them. Together they escape to Italy, only to return to Budapest many years later, now in possession of a great fortune. They open the Arizona nightclub and it quickly becomes the hub for high society and a regular meeting place for barons, ministers, consuls and spies. Pál Sándor shot his tenth feature film using typical virtuosity in generating a particular atmosphere, this time complementing the quality Hungarian crew with two world-famous stars.
–※–
Kísérőfilm: Koncertisszimó / Supporting film: Concertissimo
Magyar animáció szöveg nélkül ※ Hungarian animation with no dialogue
–––
A háborúskodás trivializálása: miközben a színpadon katonák fegyverekkel hangolnak, az előkelő közönség magát mit sem zavartatva saját kivégzésére gyülekezik a koncertteremben. Az eredetileg festőnek készülő Gémes az ebben a filmben alkalmazott, kontúrvonalak nélküli festményanimációs technikához tért vissza a Toldit adaptáló Daliás idők (1984) című egész estés filmje készítésekor is.
–––
The film trivializes warfare: while soldiers tune up with arms on the stage, the distinguished audience calmly gather in the concert hall for their execution. Gémes, who originally trained to be a painter, first used painting film technique in this short film, and later he returned to it when making his full-length film Daliás idők/Heroic Time (1984), an adaptation of the 19th century epic poem Toldi.
–––
A film, amelyben Hanna Schygulla és Marcello Mastroianni hódítja meg a pesti éjszakát. 1919, Budapest. Mici (Hanna Schygulla) férjét megölik a gyémántjai miatt. Gyerekével együtt Mici is menekülni kényszerül, a zenész Rozsnyai (Marcello Mastroianni) menti meg őket. Együtt szöknek Olaszországba, hogy aztán sok évvel később, immár nagy vagyon birtokában térjenek vissza Budapestre. Megnyitják az Arizona mulatót, amely hamarosan a társasági élet központjává, bárók és miniszterek, konzulok és kémek törzshelyévé válik. Sándor Pál tizedik nagyjátékfilmjét is a rá jellemző virtuóz atmoszférateremtő készséggel forgatta – ezúttal két világhírű színésszel egészítve ki a nívós hazai alkotógárdát.
–––
The film in which Hanna Schygulla and Marcello Mastroianni conquer Pest nightlife. 1919, Budapest. The husband of Mici (Hanna Schygulla) is murdered for his diamonds. Mici is forced to flee with her child and musician Rozsnyai (Marcello Mastroianni) saves them. Together they escape to Italy, only to return to Budapest many years later, now in possession of a great fortune. They open the Arizona nightclub and it quickly becomes the hub for high society and a regular meeting place for barons, ministers, consuls and spies. Pál Sándor shot his tenth feature film using typical virtuosity in generating a particular atmosphere, this time complementing the quality Hungarian crew with two world-famous stars.
–※–
Kísérőfilm: Koncertisszimó / Supporting film: Concertissimo
Magyar animáció szöveg nélkül ※ Hungarian animation with no dialogue
–––
A háborúskodás trivializálása: miközben a színpadon katonák fegyverekkel hangolnak, az előkelő közönség magát mit sem zavartatva saját kivégzésére gyülekezik a koncertteremben. Az eredetileg festőnek készülő Gémes az ebben a filmben alkalmazott, kontúrvonalak nélküli festményanimációs technikához tért vissza a Toldit adaptáló Daliás idők (1984) című egész estés filmje készítésekor is.
–––
The film trivializes warfare: while soldiers tune up with arms on the stage, the distinguished audience calmly gather in the concert hall for their execution. Gémes, who originally trained to be a painter, first used painting film technique in this short film, and later he returned to it when making his full-length film Daliás idők/Heroic Time (1984), an adaptation of the 19th century epic poem Toldi.
Hamarosan
A film jelenleg nem található meg a műsoron, kérjük látogass vissza később.